Chcete-li ve firmě zveřejnit něco, co máte v Excelu, je SharePoint asi nejšikovnější cestou. (Proč Excel na SharePointu publikovat je popsané tady, zatímco tady je popsané jak je třeba SharePoint nastavit, aby šly tyto atrakce provádět.)

Publikování Excelu jako Web Part je jednoduché. Potřebujete na to ale dražší verzi SharePointu – tedy buď Enterprise (SharePoint Server) nebo Plan B (SharePoint Online).

Při úpravě stránky jdeme na Vložení / Webová část. Vybereme Obchodní data a Excel Web Access (Pokud v obchodních datech Excel není, je třeba SharePoint přenastavit). Klikneme na Přidat.

vložení web part

Teď je tedy Web Part vložená, ale ještě nic nezobrazuje – není v ní žádný konkrétní excelovský sešit.

vložení excelu do web part

Sešit jsme předtím nahráli do dokumentů a teď ho vložíme do Web Part.  Jdeme na Vlastnosti Webové části. Načteme dokument a (po srolování dolů v pravém okně) potvrdíme. Uložíme stránku.

výsledek

A to je vše. Teď už si může každý, kdo má přístup na stránku, prohlížet obsah souboru, aniž by musel mít nebo spouštět Excel.

1 Komentář

  1. Dobrý den. Vložil jsem si takto excel tabulku do Sharepointu ale nefungují odkazy 🙁 co mám v té tabulce. Sešit není nijak zamknutý jen jsem v Sharepointu ve vlastnostech webové části – panely nástrojů a záhlaví ponechal jen Automaticky generovat odkaz… a Pouze navigace. Ale v části Navigace a interakce mám zatržítko u položky Hypertextové odkazy – přesto odkazy které přímo v Excelu fungují v Sharepointu nejsou.
    Můžete mě prosím nasměrovat kde jsem co přehlédl? Děkuji.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.

*

smazat formulářOdeslat komentář