S tímto tématem se setkáte na našich kurzech ExcelTown.
Aktuálně: kurzy můžete absolvovat jak online, tak prezenčně.

Tento článek se věnuje nastavování konců stránek v Excelu.

Excel si standardně nastavuje konce stránek podle obsahu – prostě když už se sloupec nebo řádek nevejde na jednu stránku, udělá se konec stránky a další řádek nebo sloupec už je na další stránce.

My ale často potřebujeme nastavit okraje vlastní. Například v tomto příkladu, kde pracuji se zelenou a žlutou tabulkou, chci mít každou na jiné stránce, přičemž ale Excel sám by nechal sloupec I, který patří do žluté tabulky, ještě na první stránce. Je to vidět z tenké čárkované čáry mezi sloupci I a J.  puvodni tabulka pred posunem okrajuJak tedy umístit každou tabulku na jednu stránku?

Klikneme na Zobrazení a Zobrazit okraje stránek.

zobrazeni konce stránek

V tuto chvíli stačí najet myší na hranici mezi stránkami a čárkovanou čáru jednoduše přetáhnout.

posun čáry

Podle posunuté modré čáry poznáme, že tabulky už jsou každá na správné stránce. Čára se také změnila z čárkované na plnou – to znamená, že se z automaticky vytvořené hranice stala hranice natvrdo definovaná uživatelem. Teď se můžeme přepnout zpět do normálního zobrazení a pokračovat v práci.

prepnuti do normalniho zobrazeni

S tímto tématem se setkáte na našich kurzech ExcelTown.
Aktuálně: kurzy můžete absolvovat jak online, tak prezenčně.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude publikována.

*

smazat formulářOdeslat komentář